27.01.2017

OCAK 2017-ETKİNLİKLER


Süreyya Operasındaydı İdil Biret ve onu ilk kez canlı dinleme ve izleme olanağını buldum. Yoğun kar yağışının olduğu bir günde olmasına rağmen salon oldukça doluydu. Beethoven, Ravel ve Prokofiefin eserlerini seslendirdi. Üç besteciyi de severek dinlerim ama seçilen eserleri hiç dinlememiştim. Çok başarılıydı. 


4*4 kuartetten dansa yolculuk adlı eseri Süreyya Operasında izleme olanağı buldum. Haydn, Mozart ve Beethovenın eserleri seslendirildi. minik danslarla bir grup dansçı da eşlik etti eserlere. Şahsen sadece müziği tercih ederdim. Genel olarak müzikler iyi seslendirildi. 


Klasik müziğin üç büyük ustasının (Haydn, Mozart, Beethoven) ezgileri, neoklasik akım ile beden dili aracılığıyla buluşuyor...






Eser, hovardalığı iş edinmiş Tom Rakewell'in çöküşü üzerine kurulmuş. Sonradan Şeytan olduğu ortaya çıkan Nick Shadow'a uyarak, evlenmeyi düşündüğü Anne Trulove'ı terk edip Londra'ya gönül eğlendirmeye gider. Üç kağıtçı Shadow yüzünden başına gelmedik olay kalmayan Tom'un hikayesi, Londra'daki bir Tımarhane'de son bulur.

Stravinsky nin harikulade müzikleri eşliğinde görsel bir şölen. 28 ocak 2017 de sürayya operasında izledim eseri ve beğendim. Orkestra şefi Can Okan'dı. Truelove rolü; Kenan Dağaşan, Anne Truelove; Gülbin Günay, Tom Rakewell rolü, Caner Akın,
Nick Shadow Işık Belen üstlendi.











Hiç yorum yok: